Famili Adlyna

Famili Adlyna

Tuesday, October 1, 2013

Elakkan Keguguran

Kebanyakkan wanita hamil sering mengabaikan nutrisi penting harian yang mereka perlu ambil ketika mengandung. Keadaan ini boleh mengakibatkan malnutrisi atau kekurangan nutrisi ketika mengandung yang megakibatkan kekurangan zat pada bayi di alam kandungan.
Walaupun kekurangan nutrisi slalunya bukanlah penyebab keguguran, namun ianya amat berbahaya.

Jom kita lihat apa yang ada dalam set untuk elakkan keguguran :


Vitalea(Multivitamin) dilengkapi dengan formula zat besi

Zat besi sangat penting dalam pembinaan sel darah merah. Tanpa cukup zat besi, si ibu akan kelihatan pucat dan lesu. Kemungkinan si ibu juga boleh pitam atau pengsan!

Pengambilan multivitamin adalah penting bagi memastikan ibu mendapat khasiat dan nutrisi yang diperlukan yang tidak terdapat dalam pemakanan harian ibu.

Vitamin B Complex
Membantu menstabilkan hormon, maka si ibu tidak mudah berasa stress. Ia juga membantu dalam menghasilkan sel darah merah.Vitamin ini juga penting untuk meningkatkan sistem pertahanan badan.

Vitamin C
Semua orang tahu kebaikkan vitamin C! Bagus untuk meningkatkan sistem imunisasi badan kita. Ia juga penting dalam pembentukan kolagen. Kolagen penting untuk menyatukan setiap sel dalam tubuh. 

ESP (Energizing Soy Protein)
Sumber protein amtlah penting dalam jadual pemakan harian ibu mengandung. Ada sesetangah ibu culas untuk mengambil protein dengan menganggap, ambil daging, ikan atau ayam cukup untuk sumber protein harian mereka!. Namun tahukan ibu, bahawa protein hanya bertahan pada suhu tidak lebih daripada 36 darjah celsius??

Apabila kita goreng atau masak ikan/ayam/daging sudah tentu suhunya melebihi 36 darjah celcius kan..maka akan mengganngu kandungan asid amino dalam protein tu...

Pengambilan protein yang mencukupi juga mampu mencantikkan kulit, kuku dan rambut seta menghasilkan susu ibu dengan kaar yang lebih cepat dengan syarat waktu pengepaman ilakukan ddengan konsisten.

Untuk pembelian produk boleh hubungi FamiliAdlyna 012-2827497


No comments:

Post a Comment